image/svg+xml
Pieteikties

Vasara un ādas mitrināšana

Dehidratēta āda – kāda tā izskatās?

Ja āda izskatās nogurusi, savītusi, ja ir sākušas veidoties nelielas grumbiņas, kuras vēl nesen nemanījāt, bet zem acīm parādās maisiņi, ja āda biežāk ir sakairināta vai ir nosliece uz lobīšanos vai sīku plaisiņu veidošanos – tas viss var liecināt par to, ka āda ir dehidratēta.

Interesanti, ka dehidratētu ādu var pazīt arī pēc palielināta taukaina spīduma, jo paplašinās poras – ja organismā trūkst ūdens, āda to cenšas kompensēt ar paaugstinātu tauku dziedzeru darbību.

Kas būtu jādara, lai aizsargātu ādu un saglabātu tajā pietiekamu mitruma daudzumu?

DZERIET DAUDZ ŪDENS

Vissvarīgākais noteikums, par kuru visi ir dzirdējuši, bet kuru daudziem ir tik grūti ievērot – ūdens lietošana tādā daudzumā, kāds nepieciešams organismam. Vidējā norma ir divi litri ūdens. Nieru slimību gadījumā normu var samazināt līdz vienam litram.

Uzsāciet dienu ar 1–2 glāzēm ūdens, pirms gulētiešanas izdzeriet glāzi ūdens, lai palīdzētu organismam nakts laikā izvadīt toksīnus. Dienas laikā izveidojiet paradumu nēsāt līdzi ūdens pudeli, kuru izmantojiet, periodiski papildinot organismu ar atdzīvinošo valgumu. Ja lielāko dienas daļu pavadāt pie datora, nolieciet blakus datoram karafi vai litra pudeli ar ūdeni. Tas palīdzēs izstrādāt paradumu regulāri dzert ūdeni. Apmēram pēc trim nedēļām, kas, kā zināms, ir nepieciešamas, lai izveidotos paradums, regulāra ūdens lietošana Jums kļūs par normu, bet ādas stāvokļa uzlabošanās saglabās vēlmi nostiprināt rezultātu.

Pietiekams ūdens patēriņš ne tikai palīdzēs uzlabot ādas stāvokli, bet arī padarīs Jūsu figūru slaidāku. Ja Jūs paralēli sāksiet nodarboties ar sportu vai uzsāksiet kādu no iedarbīgiem terapijas seansiem, lai samazinātu ķermeņa apjomu, piemēram, VelaShape, tas arī palīdzēs ievērot pareizu ēšanas režīmu un ūdens lietošanu – ja pēc dažiem seansiem sāk veidoties izteiktākas ķermeņa kontūras, parādās lielāka motivācija ievērot veselīgu dzīvesveidu.

ĒDIET PRODUKTUS, KURI MITRINA UN AIZSARGĀ ĀDU

Iekļaujiet ēdienkartē jogurtu bez piedevām – balto jogurtu (nejauciet to ar saldajiem jogurtiem), olīveļļu un olīvas, avokado, mandeles, kāpostus, sarkanos, oranžos un spilgti dzeltenos augļus un dārzeņus, kas satur daudz karotinoīdus, kas ir veselīgi ādai.

Vasarā pēc iespējas vairāk jābauda sezonas ogas, īpaši mellenes un avenes, kas ir bagātas ar antociāniem, kas palīdz pasargāt ādu no UV stariem.

Ikdienas ēdienkartē ieteicams iekļaut zivis – lasi, sardīnes un foreles. Ļoti noderīgi ādas mitrināšanai ir produkti, kas bagāti ar E vitamīnu – rieksti, diedzēti kviešu, auzu, rudzu graudi, auzu pārslas, soja, zaļumi, kukurūza un zaļie zirnīši.

top-produkti-adas-mitrinasanai

NODROŠINIET ĀDAI MITRINOŠU KOPŠANU

Vasaras sezonā no rītiem un vakaros rūpīgi attīriet ādu, pēc tam uzklājiet viegli mitrinošu krēmu, kas ātri baro ādu, bet nenosprosto poras.

Kā atzīmēts iepriekš, taukainas ādas pārmērīga izžūšana kompensācijas mehānismu dēļ var veicināt taukainuma palielināšanos, tāpēc ādas mitrināšana vasarā ir nepieciešama arī taukainai ādai.
Vasaras periodā ir jāpārtrauc lietot tonikus un citus ādas kopšanas līdzekļus, kas satur spirtu, jo tie veicina ādas pārmērīgu sausumu.

Ja izmantojat termālo ūdeni aerosolu veidā, pēc tā uzsmidzināšanas sejai ar salveti noslaukiet lieko ūdeni, jo iztvaikojot tas padarīs ādu vēl sausāku nekā pirms tam.

Paralēli ikdienas ādas mitrināšanai, lai kompensētu zaudēto ādas mitrumu, ieteicams iziet arī nelielu injekciju kursu, piemēram, biorevitalizāciju, kas 3–4 seansu laikā nozīmīgi atjaunos un mitrinās ādu, atjaunos ādas struktūru un krāsu, izlīdzinās sīkās grumbiņas un samazinās poras.

Kompleksa ādas kopšana, pārdomāta dziedinoša mitrināšana gan iekšēji, gan ārēji ar jauniem spēkiem palīdzēs vasaras sezonā priecāties par ādas skaistumu un veselīgumu!

 

Dr. Jelena Rutkovska
Jūsu konsultante
Dr. Jeļena Rutkovska
ārste dermatoloģe

Lai uzzinātu vairāk informācijas, zvaniet:
Mājas lapu izstrādāja WordPress mājas lapu izstrāde un uzturēšana
Atpakaļ